Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.12.2009 11:09 - КИПЪРСКА ПОЕЗИЯ
Автор: sofiya Категория: Поезия   
Прочетен: 907 Коментари: 0 Гласове:
6




Теоклис Куялисimage



НЕ, ГОСПОДИ

Не, Господи, не ни жали,
не ни дарявай с милост.
Остави ни да гладуваме и да жадуваме,
и да страдаме.
Остави бежанеца в палатката му,
богатия в неговия грях,
поета в неговото вцепенение.
Не, Господи,
не ни жали,
не дарявай с милост.


Остави ни тук, дето сме стигнали
докато се научим да познаваме раните
в сърцето на човека,
да разчитаме болката
в очите на ближния.

Господи, за миг си представи,
че ние не сме Твои деца.
Поне за миг
да видим истината със собсвените си очи,
а не както ни я повеляваш Ти.

Господи!


СОФОКЛИС ЛАЗАРУ

Завръщане


Чакай ме на високия бряг
до бълбукането на извора,
под сянката на дървото.
Знам, че сега сте сами
ти и дървото без листа и сянка,
без хоризонт и простори
там до голия камък край извора.

Ако ме няма, ако закъснявам,
повярвай пътят ми ще е заварден
от нежелание да се завърна.

Ако не дойда днес,
ако не дойда утре,
докрая на годината
или догодина,
до сто години чакай
в сърцето на дървото,
в мълчанието на водата.
Едно и също днес сте
ти и голото дърво до извора
и линията синя на водата
и аз едно и също нещо
днес съм с вас.

Чакай, ще се върна
шепот от докосване,
когато изтънее в светлината сънят
и заискри желание да се завърна.

Чакай
под дърво с листа и сянка,
под разлюлените му клони
с плясък на птичи крила
и гласове на малки деца.

Ще дойда
дочул далечния човешки вик!



1974


Толкова черно не се побира по нашите пътища
не се побира в домовете ни
не се побира
не се побира вече във душите ни...





Гласувай:
6



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sofiya
Категория: Изкуство
Прочетен: 2639317
Постинги: 585
Коментари: 2086
Гласове: 6762
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930