Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.02.2010 15:44 - Стихове от Чарлз Буковски
Автор: sofiya Категория: Поезия   
Прочетен: 1998 Коментари: 0 Гласове:
2



ръбът
--Чарлз Буковски

твърде много твърде малко

твърде дебел
твърде слаб
или никой.

смях или
сълзи

мразещи
любещи

непознати с лица като
гърбовете на
кабърчета

войски тичащи по
улици от кръв
размахвайки бутилки от вино
промушващи с байонетите и чукащи
девици

някакъв стар човек в евтина стая
с фотография на М. Монро

има толкова самота по света
че можеш да я познаеш в бавното движение
на ръцете на часовника

толкова уморени хора
увредени
или от любовта или от липсата й.

хората просто не са добри едни с други
едни с едни.

богатите не са добри с богатите.
бедните не са добри с бедните.

страхуваме се.

образователната система ни казва
че всички можем да бъдем
победители с дебели задници.

не ни е казвала
за живота на улицата
и самоубийствата.

или за ужаса на някой
който тъгува на някакво място
сам.

недокоснат.
незаговарян.

поливащ някакво растение.

хората не са добри едни с други.
хората не са добри едни с други.
хората не са добри едни с други.

Предполагам, че никога няма да са.
Не ги моля да са.

но понякога си мисля за
това.

мънистата ще си се нижат.
облаците ще се заоблачават
а убиецът ще обезглави дете
като да му вземе сладоледа.

трърде много
твърде малко

твърде дебел
твърде слаб
или никой

повече мразещи от любещи.

хората не са добри едни с други.
може би ако бяха
смъртта ни не би била толкова тъжна.

междувременно аз се заглеждам по млади момичета
стъбла
цветове на шанса.

трябва да има някакъв начин.

със сигурност трябва да има някакъв начин за който още
не сме се досетили.

кой ми даде такъв ум?

той плаче
той иска
той казва, че има шанс.

той няма да каже
"не."


за четенето на критика
--Чарлз Буковски

трудно е да я приемеш
и се оглеждаш
за човека за когото
говорят.

няма го там.
няма го тук.
няма го вече.

докато получат твоята книга, ти
не си вече в
книгата си.
ти си на следващата страница,
следващата
книга.

и по-лошото е, че дори
не разбират старите книги правилно.
хвалят те за неща, които не
заслужаваш, за проникновения, които не си
правил.

хората четат себе си в книгите преправяйки,
което им е нужно и махайки, което
не им е.

добрите критици са също толкова редки, колкото добрите
автори.
и когато получа добър отзив или лош
не приемем никой
сериозно.

Аз съм на следващата страница.
следващата книга.


клопка
--Чарлз Буковски

не събличай любовта ми
може да откриеш манекен:
не събличай манекена
може да откриеш
любовта ми.

тя отдавна ме е
забравила.

Тя пробва нова
шапка,
с която е по-кокетна
от всякога.

тя е
дете
и манекен
и смъртта.

Не мога да мразя
това.

тя не направи
нищо
необичайно.

Просто на мен ми се иска
да беше.


Тагове:   стихове,


Гласувай:
3



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: sofiya
Категория: Изкуство
Прочетен: 2638765
Постинги: 585
Коментари: 2086
Гласове: 6762
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930