Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.12.2011 16:03 - Дуенде
Автор: sofiya Категория: Поезия   
Прочетен: 2789 Коментари: 1 Гласове:
7

Последна промяна: 10.12.2011 18:18


image

      На испански: Duende) –    1. Привидение, зъл дух, таласъм;   2. Вдъхновение, магия, огън.  

той е в мен –
огънят с грапавите езици като милиони слънца, причина за опожаряването ми когато съм сечиво в ръцете на Великия разум   опожаряването ми без теб за теб с теб   когато съм сама когато се разхождам   из белите полета – черен роб на думите, буквите, ритмите   той е в мен когато купувам хляб продавачът ми подава рестото и се смее или варя сладко от вишни садя здравец в саксия пия гъсто червено вино броя цимбалите и барабаните на Лудвиг лежа на дивана и сълзите ми се стичат беззвучно   когато гледам бакърено-златна планината насреща и отлитащите ята в пурпурния шлейф на залеза   в мен е когато прелиствам стар албум в мен е когато изхвърлям стари писма и стихове в мен е когато ме раняват или забравят в мен е от любов и от омраза   когато звънецът на входната врата звъни направо подскачам когато мобилният изписва твоето име с теб и без теб изгарям   в мен е огънят когато чета Лорка гледам Ел Греко Христос носи кръста си “Капричиите” на Гоя слушам Хосе Карерас Пако де Лусия фламенко в Мадрид Барселона, Андалусия като вик от дълбините – arte jondo (арте хондо) т.е. дълбоко изкуство   в мен е огънят когато купувам рози с цвят на кръв когато смъртта ми показва ракети с бойни глави неутронни, йонни бомби   когато мисля за евреите в Аушвиц Бухенвалд, Дахау бебетата в Хирушима, Фукушима, 400 милиона деца гладуващи на планетата древната племенна болка по-дълбока от всички морета хлипаща от безнадеждност през вековете   аз съм огънят в очите на просяка от София Мадрид, Ню Йорк и Токио   напълно сама изгаряща в камината сама и единствена пепел   дуенде  съм –   привидение свито в черепите на града при лунна светлина ангелът в мен съм ...или демонът   пеещата мъка   до кръв до дъх до End .                              




Гласувай:
7



1. aqualia - Pozdravi!
10.12.2011 16:23
http://www.youtube.com/watch?v=hjAHUkIfK24
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sofiya
Категория: Изкуство
Прочетен: 2631441
Постинги: 585
Коментари: 2086
Гласове: 6762
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031