Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2008 16:59 - Отваряй всяка врата за да намериш Човека
Автор: sofiya Категория: Изкуство   
Прочетен: 2992 Коментари: 9 Гласове:
0

Последна промяна: 30.11.2008 11:46

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

 

Много е странно това момче. Все  влюбено и фриволно. Влюбено е сякаш в самата любов, в предвкусваната тръпка, във възбудата си. А когато му се случи да бъде с Нея, да я опознае в библейския смисъл, изведнъж угасва, губи интерес, меланхолия го наляга и....безразличие. Казвам му, ти никога не си обичал истински, не си изживявал страданието, танталовите мъки на любовта. Защото любовта е болка. Тя е горчива чаша.  Героизъм е да обичаш истински без да искаш в замяна споделеност, без да мериш с аптекарските везни колко получаваш....

Говоря си аз, а той ми се смее, щипва ме по носа и казва: Ех, сестра ми и ти се извъди един корифей по сърдечните въпроси. И това, че си с дванадесет години по-голяма не те прави по-мъдра. Какво значение има да правя разлика между секса и любовта, ами те са едно и също изживяване. А толкова момичета има наоколо, че и аз като писателя Жоржи Амаду искам да се провикна: „Не можеш да спиш с всички жени, но...трябва да се постараеш!”

Не знам, много се тревожа за него защото вече стана на 35, а не се задържа за повече от месец с една – ту първокурснички от неговия университет, ту женени жени на по 45 години, ту разведени, ту проститутки или манекенки. Той си е мъж, при това много добър преподавател по журналистика, сериозен иначе и отговорен, но с любовта или както искате го наречете – с хормоналната буря, няма насищане.

Аз си мисля, че съм била лош пример за него. Още на 29 години се разведох, а имах деветгодишен син. Откъснах се от семейството, открито парадирах, че то е голям фалш, ами просто бях нихилистка, прехвърлях горчив опит върху всеки следващ мъж  в живота ми. Когато те попари разочарованието в крехка възраст си много уязвим. С годините натрупваш отрицателен опит и постепено ставаш циничен в мислите и действията си. Не ми трябва съпруг – тръбях наляво и надясно – искам творчески стимулатор, употребявам го за благородна кауза, за муза в изкуството. Животът е кратък, изкуството – вечно...все познати максими повтарях.

Не съм светица и аз като брат ми. Сигурно сме заченати с много огън – страстни натури сме, незадоволими в своите блянове. Страстта обаче може да се трансформира в полезна дейност. Ставаш писателка, пишеш романи, философски поеми, дълбаеш в неразгадаемото, разпаряш хастара на душата, оголваш същността  - своята и на другите хора. За съжаление, има нещо хем мазохистично, хем садистично в този занаят. Всъщност защо занаят? В България това може да бъде само хоби. Никой не е осигурил издръжката си с писане на литература. Тук читателите са по-малко от писателите. А пишещият се превръща в един любопитен човек, все разпитва, все иска да узнае повече за „героите” си. Накрая като отвориш книгата му виждаш себе си там, макар името да е променено. В известен смисъл сме крадци на чужди животи...

Съвсем наскоро го разбрах. Разбрах защо брат ми е толкова фриволен с жените. Опознавал ги е докато спи с тях – жените са най-истински когато са голи и възбудени. И ги сменя често, просто си търси типажи, милият. Какво е, казва си, да опитам с проститутка, как се чувства тя, мисли ли или само парите я интересуват? Или, какво би било с известна манекенка, която печели конкурси за красота, има ли някакви комплекси все пак. Или, я да опитам с онази професорка, страшилището на Университета, дето наскоро чукна 50-те лазарника, а се поддържа и няма да й дадеш повече от 40. Но дали в душата си не е на 100 години. Или защо да не опитам „любов за една нощ”, какво е да знаеш, че всичко е мимолетно, но истинско. Или онова момиченце барманката с черната бенка между гърдите, което до обяд е обърнало поне две водки и зелените му очи светят, води ме  в склада и направо подпряна на стената я оправям, страхотно изживяване е, а тя ми се отдава като за последно.

Всички тези случки ги прочетох в дневника му. Ужасна грешка и подлост е, знам си го. Но съм длъжна да го надзиравам, обичам го. Няма  други мъже освен сина ми и брат ми в този живот за мен. Другите идват и си отиват – по-скоро аз си отивам, ако трябва да сме точни. Но детето ми и брат ми, те са всичко. Майчинският инстинкт у мен е доста силен изглежда, нали съм рачешка зодия – все закрилям някого, все грижа за него проявявам.

Чудя се защо сме устроени така хората. Все мислим, че нашата философия за живота е правилната. Все съвети даваме без да са ни попитали. Все си мислим, че опитът е всичко. Напоследък направо съм като болна. Прозрях, че сигурно не съм права по отношение на брат си. Може би той е по-големият философ от нас двамата. Той е спонтанният, а аз – умозрителната. Той има една философия , която гласи: Отваряй всяка врата, която ти се изпречи на пътя, може зад повечето да няма никого, но може пък най-сетне зад една да стои и да те чака Човекът.

Реших да опитам. Реших да прилагам тази  негова философия. През последните две години отварям, отварям „вратите” . Вярно е, че Човекът все още не съм срещнала, но пък се запознах с толкова типажи, с толкова човешки съдби, а и две мимолетни любови преживях, без зъдръжки, без комплекси...като писателка.



Тагове:   ОТВАРЯЙ,   намериш,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sofiya - Измислица е това, човече!
28.11.2008 17:20
Аз дори нямам брат, нито сестра. Нали правим творчески измислици, нали се гъбаркаме тук, опитваме се да направим Героя на нашето време:)))
цитирай
2. cefulesteven - Типичният естет. Моцарт, латен...
28.11.2008 17:38
Типичният естет. Моцарт, латентният Киркигор, Жорж Сименон, който твърди, че имал 20 000 в леглото. Просто си е природа, отдал се е на красотата с любов, за разлика от етика който се отдава красиво на любовта. Както и да ги диплим, чувства са, даже господарят им не решава, че са непокорни слуги.
Много интересен образ, а и вечен.
цитирай
3. анонимен - Това е илюзия, болестна илюзия, че ...
28.11.2008 19:40
Това е илюзия, болестна илюзия, че зад онзи ъгъл ще срещнеш най-подходящия, най-истинския, макар в момента да си с някой друг
цитирай
4. emilley - предният коментар е много смешен. ...
28.11.2008 20:27
предният коментар е много смешен.защо й е на София да има брат та да напише този разказ(хубав). достатъчно е да прочете най четените тук постинги и да си избере .. един брат с еротичен дневник -:))))
цитирай
5. sofiya - cefulesteven
29.11.2008 15:24
Радвам се, че ти харесва защото много държа на твоето мнение...Но това не е "върха", просто си трупам образи за разказчетата, като станат 50 ще се замисля....за циклит...:)))
цитирай
6. sofiya - анонимен - Това е илюзия, болестна илюзия, че
29.11.2008 15:25
...ако беше илюзия щяхме да си умрем само с един мъж или жена, а това е непростимо щом като това е последния ни живот:)))
цитирай
7. sofiya - emilley - предният коментар е много смешен. ...
29.11.2008 15:29
Да, добре го разбираш, но не се възползвам от тези постинги тук, има доста "материал" ако се замислиш. Не смятам да си правя Тук личен дневник затова голямата част са измислени образи, но се опитвам да направя днешните герои на нашето време с техните мисли, чувства, емоции, проблеми...като изразявам само мои философии за живота и хората и никого не ангажирам с това:)))
цитирай
8. sofiya - turbo4 - Редно е да уточняваш за голяма част ...
29.11.2008 15:32
Ами да. Уточних го - не е личен дневник - наполовина измислица, наполовина истина...като в художествената литература. Радвам се, че звучи истинско щом си повярвал, че имам брат и му чета дневника:))))
цитирай
9. анонимен - Торрент трекер
27.07.2011 01:37
Превосходный <a href=http://vitorrent.ru/>торрент</a> трекер без смс , где вы можете бесплатно скачать много фильмов, игры, музыки, программ и много другого. НАпример скачать <a href=http://vitorrent.ru/>торрент фильмы</a> с нашего <a href=http://vitorrent.ru/>торрент трекер</a> . Для любителей игр большой ассортимент <a href=http://vitorrent.ru/games/>торрент игры</a> , <a href=http://vitorrent.ru/games/strategy/75-the-sims-3-generations.html>The Sims 3</a> скачать бесплатно!
<a href=http://vitorrent.ru/>торренты</a> и <a href=http://vitorrent.ru/>скачать с торрента</a> и многое другое, например <a href=http://vitorrent.ru/>игры торрент бесплатные</a> , скачать <a href=http://vitorrent.ru/>сериалы</a> с торрента. Фильмы: <a href=http://vitorrent.ru/filmi/komedii/66-paren-s-marsa.html>Парень с Марса</a> , <a href=http://vitorrent.ru/filmi/komedii/51-all-inclusive-ili-vse-vklyucheno.html>всё включено</a> . <a href=http://vitorrent.ru/musica/>торрент музыка</a> всех направлений. Так же обратите внимание на <a href=http://vseserial.ru/>сериалы онлайн</a> , <a href=http://vseserial.ru/interny/11-interny-72-seriya-4-sezon-12-seriya.html>интерны 72 серия</a> , <a href=http://vseserial.ru/>амазонки</a> , <a href=http://vseserial.ru/>сериалы онлайн смотреть</a> . <a href=http://infofilm.ipby.ru/>блог о фильмах</a> .
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sofiya
Категория: Изкуство
Прочетен: 2631251
Постинги: 585
Коментари: 2086
Гласове: 6762
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031