Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.03.2009 23:49 - ПЛАМЕН КАПИТАНСКИ - в. "Стандарт", пр. "ЗА ХОРАТА"
Автор: sofiya Категория: Изкуство   
Прочетен: 4647 Коментари: 6 Гласове:
0

Последна промяна: 09.08.2009 15:35


image

Брой 199
НАРИСУВАЙ МИ СЪДБА...


Хора
Пламен Капитански. Автопортрет

image

Ангел Цветанов, снимка


„Един прия

„Един приятел режисьор беше причината да замина там. Каза ми: „В България, каквото можа, направи, сега е време да се сбориш с големите акули”. Иначе аз бях там през 1996 година и направих първата си изложба в едно актьорско студио, за да проверя каква е почвата. Интересното беше, че дойдоха хора от цял свят. Имаше успех и това ме накара да повторя. Освен това първият ми голям клиент беше един англичанин – от техния голям род Ланкастър. И това до голяма степен наклони везните. Вече бях обиколил доста други големи столици и си казах: „Хайде сега да видим и Лондон”.

Пламен Капитански не се нуждае от представяне, а сладкодумното начало, което дава на разговора ни, ме провокира да погледна на нашата среща като на негов автопортрет. В изкуството автопортретът е много често срещан – от една страна, заради „достъпността” на модела, а от друга – заради доброто познаване на собствената личност. Затова оставих художника да разказва, без да го разпитвам, сам да преценява какво да ми покаже и какво да премълчи.

Пристигнах в Лондон...
... през 2000 година, зареден с огромна енергия: „Сега ще се борим с големите!” Оказа се, че не са толкова големи, когато човек ги пребори. Всъщност тази дума – „преборване”, не важи за изкуството, там човек просто показва какво представлява. Хубавото на Лондон е, че в него са събрани хора от цял свят, Лондон не е Англия. В началото започнах с две галерии в Челси, от които ми казаха: „Да, много си добър, но трябва да си промениш стила. Започни да рисуваш като стар майстор.” Но това щеше да бъде наказание за мен – аз градя своя стил в продължение на толкова години и хайде сега – връщай се къ
м Академията. Не можахме да се разберем. Единият от галеристите – италианец, ми каза директно: „Като не слушаш, ето ти вратата.”
Тъжното е, че има много добри художници, страхотни рисувачи, които обаче трябва да задоволяват пазара. Това е тенденция в цял свят. А ти, започнеш ли да се съобразяваш с пазара, ставаш никой. Твоето име изчезва от историята на изкуството. Примери има много.

Още по темата - в брой 199 на списание За ХОРАТА



 




Гласувай:
0



1. kisstherain - София :)
15.03.2009 00:11
симпатяга е!! ;))))
цитирай
2. sofiya - Оооо, да!!!
15.03.2009 00:12
А на всичко отгоре е и чаровник:)))
цитирай
3. kisstherain - Личи си! Има хора, чието излъчване ...
15.03.2009 00:14
Личи си! Има хора, чието излъчване се усеща даже и през снимките, а той определено е един от тях :))
цитирай
4. sofiya - kisstherain -
15.03.2009 00:20
Ами, ние готините се намираме, най-накрая...Днес той ми е рибар, отиде с приятели да лови златната рибка...Дано е уловил и нещо по-материално, че ми е обещал да ми пържи риба утре.
Благодаря ти за оценките! Как си ти, красиво момиче?
цитирай
5. kisstherain - София,
15.03.2009 00:32
да ти кажа откровено, ако ти улови златната рибка, то друго няма да ви трябва :)))

Аз съм добре, колебливо пристъпва моят любим сезон, което значи, че всичко ще си дойде по местата :)))
цитирай
6. анонимен - здрасти, Пламка!
13.02.2011 21:08
къде се губиш, приятелю!
Диди съм
0889/829-672
обади се
скоро и аз ще се омъжвам
уча астрология при Кирил Стойчев
и ще правя центрове за здраве и красота
поздрави
Диди
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sofiya
Категория: Изкуство
Прочетен: 2639292
Постинги: 585
Коментари: 2086
Гласове: 6762
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930